torsdag 13 augusti 2009

åska

just nu sitter jag hemma och väntar på att det ska sluta åska så att jag kan åka tillbaka till arbetet. sen när jag har slutat ska jag besiktiga bilen och hämta fatima. imorgon ska vi hämta hundvalpen:)

första september flyttar jag och linda ihop i en 3a i hillared.


söndag 26 juli 2009

updatering

nu har jag köpt hund. hämtar den om 3 veckor


vovve

det har hänt mycket sen jag skrev sist. har inte haft så mycket tid till att blogga, när denna månaden är över har jag jobbat 260 timmar. det är nästan 90 timmar övertid.
linda har blivit lite lidande över det men jag har försökt få tid till henne med. men det kommer ju bli bättre nu när jag inte jobbar så mycket.
igår var jag och linda och kollade på en hundvalp också. en gul labrador tik. om vi får köpa henne för uppfödaren så ska vi göra det:) ska ringa henne ikväll vid 6 och höra om vi får det eller inte. får vi det har vi en liten valp om 3-4 veckor.
sen så lutar det åt att jag/vi ska flytta till hillared. linda bor ju där redan. men isf blir det en 3a. eftersom det e så förbannat svårt att få en "bra" lägenhet i stan som ska passa oss så blir detta en bra lösning tills vi hittar något bättre.
så blir linda bara av med sin lägenhet så flyttar vi rätt snart:) ska bli mysigt att bo tillsammans igen.
kommer med update om hur det gick med vovven:)



fredag 17 juli 2009

helg

nu är det äntligen helg. ska vara hemma och ta det lugnt och vila upp mig efter en tuff vecka på jobbet. jag och linda ska köpa en hund snart också:P en gul labrador:)
flytta till ny lägenhet snart med, bara vi hittar någon. ska bli så mysigt så:)

onsdag 15 juli 2009

onsdag

sen jag började jobba har jag jobbat minst 50 timmar varje vecka, förra veckan blev det nästan 70 timmar. gött att komma hem hyffsat tidigt i måndags, igår och idag. kan man ta det lugnt och slöa lite framför datorn. har köpt mig ett par nya skor också:P nya däck till bilen. vart med linda nästan varje dag förra veckan. jobbade nära henne så det blev att jag sov där på nätterna. blir lite tomt utan henne ijämte sig inatt..


måndag 6 juli 2009

måndag

har vart hos linda dom senaste dagarna. var bara hemma fredag och lördag förmiddag annars har jag vart hos linda. lite för lite mys och lite för lite prat. har jobbat 14 timmar idag med:S helt sjukt är helt slut i kroppen och snart blir det sängen. imorgon tar jag sovmorgon. börjar runt 8-9 beror lite på hur jag känner mig när jag vaknar. ska jobba en eller 2 dagar i helgen också.. har inte riktigt bestämt mig ännu. fixade min bil idag också. så ska sätta ihop den innan fredag för då ska jag besiktiga den.
älskar sin linda<3


torsdag 2 juli 2009

torsdag

har nu kommit på det ultimata sättet att jobba på. börjar vid 8 tiden på morgonen och jobbar till 2 tiden. åker hem några timmar och jobbar 6-9 och sen hem igen. på det sättet undviker man den värsta värmen. men jag gör bara så när jag inte ska vara med linda. blir inte så mycket tid med henne annars=/
har börjat kolla på lite lägenheter nu med. blir säkert att jag flyttar i september-oktober. gjorde en intresseanmälan på en idag så vi får se om jag får den.
saknar sin linda<3


onsdag 1 juli 2009

onsdag

hyffsat lugn vecka på jobbet:) ska fixa bilen ikväll och sen ska jag jobba lite och så åka till linda. jobbar nån timme ikväll och sover nån timme extra imorgon:)
miss u

måndag 29 juni 2009

måndag

linda är hundvakt, men igår var det inga problem att vara i stan utan hunden några timmar men idag så går det inte att lämna honom själv.. och markus ska handla. ivan orkar jag inte ens ringa så nu åker jag och jobbar istället..


söndag 28 juni 2009

söndag

censurerat inlägg

imorgon blir det jobbet igen. riktigt jobbigt att vara ute i denna värmen men men,



fredag 26 juni 2009

jag säger då det

kanthi ringde nyss och frågade varför jag inte har hämtat fatima.. men det är inte min helg. min helg är udda veckor och det är vecka 26 nu. säger lungt och stilla att det inte är min helg då säger hon att vi har bytt. hur fan då undrar jag? jag har inte hört något om det.. då säger hon att vi bytte för att hon hade henne på midsommar och jag skulle haft henne helgen före.. men det bytte vi bara för att hon skulle vara hos henne på midsommar och det var bara den gången vi bytte. sen lägger hon på. ringer typ 3-4 min senare och säger att fatima vill prata med mig. fatima säger att hon vill åka till mig och i bakgrunden hör man kanthi säga "säg att du vill åka till pappa och att han måste hämta dig" hur sjukt är inte det då:S först stå och skrika på mig som en idiot i telefonen när fatima står ijämte och sen försöka använda fatima emot mig:S stackars barn. "jag ska säga detta till familjerätten" knäcker hon ur sig.. det kan hon gärna göra för i papperna står det att jag ska ha henne udda veckor. vissa växer aldrig upp


nakenbad

snart kommer linda hit och då blir det nakenbad i sjön^^


torsdag 25 juni 2009

torsdag

undrar vad som händer i helgen? har en del planer men jag får väl planera om. 25 grader imorgon och på lördag låter inget vidare.. kommer vara halvt död. och nästan 30 grader i början på nästa vecka:S

får väl se vad som händer..
puss puss


onsdag 24 juni 2009

värmebölja

jag tycker det har vart varmt idag. men på lördag ska det tydligen bli annu varmare:S jag kommer dö..


tisdag 23 juni 2009

tisdag

ingenting går som man vill...............


lördag 20 juni 2009

midsommar || dagen efter

grillade hos mig igår sen åkte vi iväg till en gamal polare som jag inte har träffat på typ 8 år. var där en stund och sen åkte vi hem. ikväll ska vi åka hem till linda och imorgon ska vi nog jobba några timmar:)


fredag 19 juni 2009

midsommar

nu blir det tydligen bara jag, linda och markus. blir grillning hemma hos mig sen vet ifan vart det bär av.. något roligt händer det väl alltid.


onsdag 17 juni 2009

onsdag

full fart inför midsommar. jobbade 9 timmar i måndags, 13 timmar igår och 8 timmar idag, imorgon blir det nog 10 timmar. man får passa på att jobba när man får. dra in massor med pengar. blir ju en del utgifter nu till hösten med resa och bilen. midsommarn tillbringas med linda, markus, markus tjej, och markus tjejs kompis, antingen i stugan i falkenberg eller hemma hos mig. troligtvis hemma hos mig eftersom det ska regna=/

älskar sin linda<3


måndag 15 juni 2009

jobba igen

då har man äntligen fått börja jobba igen:D fick allting som jag hade förut förutom min bil. men jag fick anki's bil istället och den är lika bra och jag fick inte min dator utan fick en riktigt skitdator. vi får jobba hur mycket som hellst så imorgon blir det minst 10 timmar:) får passa på att jobba när markus åker med:P

antingen imorgon eller på onsdag ska jag åka till linda och sova där hade jag tänkt:)


lördag 13 juni 2009

lördag

linda ligger på soffan och sover och jag kollar runt lite på nätet. det har inte hänt mycket i helgen. legat och slöat hela dagen och kollat på film. imorgon ska jag till linda och sova där. på måndag börjar jag jobba:)
älskar min linda<3

tisdag 9 juni 2009



måndag 8 juni 2009

bilen

suttit typ 4 kvällar och kollat på grejer till bilen. inte lätt när man inte kan så mkt. dock har jag lärt mig lite nya saker ikväll^^ ska köpa lite nya saker till motorn så att jag får lite mer HK:) ska be någon villig människa hjälpa mig med detta någon dag så att jag vet vad jag ska köpa:P

har en fin lista på vad som ska göras^^
fixa ljudet
dra om högtalarkablar
laga spoiler fram/bak
sätta in laddtrycksmätare, oljetrycksmätare och voltmätare.
tvätta bort alla asfaltsfläckar.
byta turbo, grenrör, downpipe och cat
nya spridare.
större intercooler

det är det som kommer hända under sommaren/hösten.


imorgon blir det tyskland:) ska åka och hämta markus och johanna i falkenberg på vägen ner. sen när vi kommer hem på onsdag sover förhoppningsvis linda här:).


söndag 7 juni 2009

tyskland

2 dagar kvar tills jag, linda, markus och johanna åker till tyskland. beställde allting i fredags så det är bara att åka och hämta..

det är lite tomt nu när man inte har linda ijämte sig. har vart med henne i 3 dagar nu. men jag träffar henne på tisdag igen:) love you


röstat

självklart röstar man på piratpartiet idag. för vem vill att internet ska övervakas? och att nån sitter och kollar vad jag gör hemma på min dator. och sen vem vill inte kunna ladda ner? så ta er i kragen och gå och rösta


söndag

i fredags åkte jag till linda, igår var lämnade jag fatima och sen var jag och linda i knalleland, jag köpte kläder och hon köpte en fisk. sen kom markus och vi kollade på fotbollen och linda kollade på HELA matchen^^.. undra om hon var lite sjuk:P. idag så gjorde vi inte så mkt.. och nu är jag hemma igen..


torsdag 4 juni 2009

torsdag morgon

onsdag natt/torsdag morgon. nu sitter jag och äter kvällsmat/frukost beroende på hur man ser det. äter pasta och köttfärssås. är inte ett dugg trött och ska hjälpa några på internet kl 06.00:S. idag och igår var jag med linda och linda kommer till mig senare idag:) imorgon ska jag nog förbi morsan en sväng om hon inte jobbar. till helgen vet ifan vad som händer. lämnar tillbaka fatima på lördag och ska väl vara med linda tror jag:)

miss u


söndag 31 maj 2009

söndag

i fredags kom linda hit, vi kollade på film och tog det lugnt sen på lördag förmiddagen så åkte vi till sjön och tog årets första dopp:P sen på eftermiddagen åkte vi till markus i falkenberg och badade första gången i havet.. kan säga att det var nog lite varmare i havet än vad det var i sjön.
idag så var vi hos lindas föräldrar och åt färskpotatis och grillat:)
miss my baby


fredag 29 maj 2009

fredag

nu är det helg och snart kommer linda hit:) tänkte jag skulle försöka få henne och fatima att bada i sjön imorgon:D det ska ju vara 20-25 grader ute så det börjar bli dags för premiärdoppet:D

onsdag 27 maj 2009

semester

1. bila ner i europa, tyskland, amsterdam, paris, spanien.
2. charterresa, cypern, mallorca, turkiet.
3. festhelg i någon storstad.
4. tågluffa i europa(dyrt)
något av detta blir det:P jag vill dra en biltripp ner i europa. det hade vart roligt:D


tisdag 5 maj 2009

Linda

Jag älskar min Linda<3

tisdag 31 mars 2009

kärlek

– Att bli deprimerad, håglös, få sömnsvårigheter, dra sig undan och tappa matlusten är symptom vid kärlekssorg. Man kan reagera lika starkt som vid avgiftning från droger, berättar Eva Rusz.


Kåthet är ett beslut, hävdar australiska sexterapeuten Bettina Arndt.
För att rädda äktenskapet efter första barnet: gör det ofta, varje kväll.
Vare sig man vill eller inte.
Med sexlust är det som med aptit, den kommer när man äter.
Hon får dock mothugg av relationsexperten Douglas Brown, som hävdar att man ska man vänta tills andan faller på hos båda samtidigt.