onsdag 31 mars 2010

idag har jag kört morsans bil till landvetter, hon kommer ju hem idag. sen har jag städat mitt rum, tvättat, bytt sängkläder, duschat. vart riktigt duktig helt enkelt:)
igår städade jag ju hela morsans lägenhet så nu ska jag vila resten av veckan. fotboll ikväll, jobba imorgon sen långhelg:)


tisdag 30 mars 2010

tisdag

verkar inte bli några delar till bilen denna veckan heller. har fan väntat i en månad nu, jag undrar vad fan dom håller på med. ikväll blir det Manchester United - Bayern Munchen och imorgon blir det Arsenal - Barcelona. övriga matcher är idag
Lyon - Bordeaux, imorgon Inter - CSKA Moskva. lagen som går vidare kommer bli
Manchester Unitden, dom är helt enkelt bättre än Bayern Munchen.
Barcelona, kommer bli jämt men med Messi i storform kommer dom vinna.
Lyon, tror jag på fast det kan lika gärna bli Brodeaux.
Inter, dom är bättre en Moskva, men Moskva är farliga.

jobba imorgon och på torsdag sen långledig. känns dock ganska meningslöst att vara ledig när jag inte har något vettigt att göra. får fråga chefen om man får jobba nån dag i helgen, kan behövas lite extra nu när jag vart sjuk så mycket.

nu ska vi hålla tummarna för att man ska få träffa sin flickvän nån dag i helgen:)


måndag 29 mars 2010

lite kvar att göra. men det går framåt:)
intercooler ska moteras, har inte fått den än
fjäderbensstag ska monteras, har inte fått den än
bakspoiler ska lackas och monteras, färdigt
frontspoiler ska lagas, färdigt
högtalarna bak ska sättas fast bättre, hade inte tid i helgen
sommardäcken ska på, fixat
olja/filter ska bytas, gör när intercoolen kommer
luftfilter ska bytas, har inte fått den än
bilen ska tvättas invändigt/utvändigt, samt poleras och vaxas, gör dagen innan elmia
ny dekal på framrutan ska sättas på, inte fått den än

spenderade ca 15 timmar i garages fredag-lördag. vi började vid 4 på fredagen och höll på till kl 1 på natten, sen började vi halv 10 på lördagen och höll på till kl 2. idioten på scstyling sa att det bara skulle vara att trycka på den nya bakspoilern precis som den gamla. tur att det var så enkelt för det tog "bara" 8 timmar att få på den skiten:S. på lördagkvällen åkte jag till tilda och sov där. några intressanta saker hände:) vaknade kl 12 på söndagen, eller kl 1 för man skulle ju flytta fram kl också. åkte hem sen på kvällen och somnade kl 1. vaknade kl halv 8 idag helt död, hatar när man ställer om klockan.
var en sväng förbi garaget och pumpade däcken nu. sen har jag städat lägenheten, så slipper jag göra det imorgon eller på onsdag. för imorgon och onsdag är det FOTBOLL, Champions Leauge:)

nu håller vi tummarna för att dom skickar min intercooler imorgon så att jag hinner få sakerna innan torsdag:)

miss u babe



torsdag 25 mars 2010

det var ett tag sen

ush och fy för att vara sjuk
har vart hemma sen i tisdags middag. hade hög feber och ont i halsen. natten mellan tisdag-onsdag hade jag feberfrossa låg och skakade i 3 timmar:S spydde 3 gånger under natten och låg med 3 täcken, tog en alvedon och sen kunde jag sova lite iaf.
onsdagen funderade jag på varför jag spydde så, men jag kom fram till att det var för att jag låg och skadade så. tilda sa att jag var jättevarm men hade gåshud över hela kroppen. senare på onsdagen drog jag i mig en halv pizza.
torsdag idag och har fortfarande feber och lite smått ont i halsen, men det börjar bli bättre nu, dock har jag en jävla hosta=/

ska åka till tyskland den 9-10 april. ska bara kolla med farsan om jag kan ta bilen:)

miss my baby<3


måndag 22 mars 2010

jag ska beställa 100mbit till morsan men hittar inte räkningen som jag måste ha. snackade med matte på msn om detta och det är lite roligt.

Persson säger:
*har hittat massa räkningar men ingen för bornet:S
Matte| säger:
*hon har säkert slängt det
Matte| säger:
*vad fan skrev du ens i smset?
Persson säger:
*100 mbit kostar bara 100kr mer i månaden. jag betalar det, men jag behöver räkningen, vart finns den
Matte| säger:
*du borde ha skrivit
Matte| säger:
*"ring upp mig DIREKT.. jag håller på att bryta ihop här"
Matte| säger:
*så ringer hon direkt
Matte| säger:
*fixat
Persson säger:
*AHAHAHAHA
Persson säger:
*LOL
Matte| säger:
*sen typ
Matte| säger:
*"det var inget.. men vart finns skiten till bornet?"




söndag 21 mars 2010

datornörden ska bli bilnörd för en helg

fredag-lördag nästa helg ska jag och ivarsson fixa iordning bilen inför sommaren.
det är en del som ska göras:
intercooler ska moteras
fjäderbensstag ska monteras
bakspoiler ska lackas och monteras
frontspoiler ska lagas
högtalarna bak ska sättas fast bättre
sommardäcken ska på
olja/filter ska bytas
luftfilter ska bytas
bilen ska tvättas invändigt/utvändigt, samt poleras och vaxas
ny dekal på framrutan ska sättas på, bara hoppas på att jag hinner få den.

sen är bilen färdig för Elmia 2010:D
nu ska jag snart köra hem fatima och åka tillbaka till lägenheten.

lördag 20 mars 2010

utgången blir rätt bra ändå:) haha ska inte raka mig på 2 veckor till. det var längesen jag hade så här långt skägg.


onsdag 17 mars 2010

I want to be with you from this day until eternity. In my eyes you are perfect. I want to make you happy and I want to see your beautiful smile. Look at my smile and you'll see how happy you make me. In my eyes you can see how much I love you and you will see that I will never stop loving you.



I know what I want, the question is if you know what you want

”Nån kommer att bli väldigt lycklig och nån kommer att bli väldigt ledsen. That’s life”.

at each end is a new beginning

are you ready to settle down with one boy


vi avslutar med en dikt:)

If I could have just one wish,
I would wish to wake up everyday
to the sound of your breath on my neck,
the warmth of your lips on my cheek,
the touch of your fingers on my skin,
and the feel of your heart beating with mine...
Knowing that I could never find that feeling
with anyone other than you.


söndag 14 mars 2010

helg

igår var det fest, ivarsson, ivan, jennifer, tilda, jag, danne, bex och bella. och jag var nyktrast på hela festen! kl 10 var jag nog fullast sen fick jag vackert nyktra till och hålla koll på annat folk. ivarsson gick och däckade vid 11, ivan och jennifer åkte hem vid 12. dom andra lite efter. jag fick hålla tilda sällskap fram till kl 1 då vi gick och la oss. kl 7 imorses väckte ivarsson oss:S dock kände jag mig riktigt pigg.

jag sa till tilda att jag inte brukar fundera så mycket utan mest "just do it" men när jag är själv funderar jag ganska mycket. jag har en del att fundera på efter helgens bravader.


måndag 8 mars 2010

måndag

ny vecka nya mål. målet med denna vecka? att inte få morsan vräkt på lördag när det e fest. idag har jag besiktigat bilen, den gick igenom med blankt papper:) tar man väl hand om bilen så blir det inga problem, till och med avgasvärderna var godkända. (det var det enda jag var lite orolig för). imorgon ska jag inte alls åka till trestad och jobba utan jag ska få jobba HEMMA i BORÅS:D. det är första gången sen jag var på teneriffa som jag får vara hemma. det ska bli riktigt skönt.
blir det inga konstigheter med jobbet åker jag till tilda på onsdag. jag ska tydligen spackla hennes rum då. miss u


söndag 7 mars 2010

man lär så länge man lever och tack kanthi och linda

fick en bok av linda när jag fyllde år. "handbok för pojkvänner" när jag fick den tyckte jag, va fan ska jag med sån skit till. men när jag var på tenerife med tilda så hade jag med mig en bok jag beställde från CDON "män är från mars, kvinnor är från venus". jag hade läst några kapitel innan, men det var där nere jag läste hela boken.
linda skulle aldrig kunnat får mig att läsa "handbok för pojkvänner", även om jag fick den när jag fyllde år så brydde jag mig inte. men efter att det tog slut så insåg jag ett och annat. dels att linda inte alls var en tjej för mig. jag behöver någon som sparkar till mig i arlset ibland, annars händer det inget, jag behöver en tjej som det är lite "go" i, nån som kan prata för sig och inte viker ner sig för mig. nån som förstår mig och mitt problem(bara några som vet vad jag menar där). när jag och tilda var på tenerife berättade jag saker för henne som jag inte berättat förens efter flera månader i mina tidigare förhållanden, dels för att jag kände att jag kunde prata med henne utan problem. i vanliga fall kan jag säga att jag är lite blyg, men det var jag aldrig med henne, allting var så naturligt. vi kunde prata om allting från första början. det jag berättade för henne gjorde jag för att hon skulle förstå, inte för att hon skulle tycka synd om mig eller något sånt, utan för att hon ska veta hur hon ska göra när jag sätter mig på tvären. helt enkelt så att hon kan förstå varför jag är som jag är ibland. varje gång jag har berättat detta för någon har det vart skitjobbigt. dels för att man inte vet hur personen ska reagera eller om dom ska tro att man är helt dum i huvudet. efter att vi hade pratat igenom det så kändes det som om hon förstod lite, och det hon inte förstod frågade hon om och jag försökte förklara så gott jag kunde. när jag berättade det för linda fick jag bara höra att det var någon jag skyllde på, för att ha någon bortförklaring till att jag är lat. typ "sluta skyll på det och ta tag i saken istället" ungefär så kunde det låta. jag tror att tilda har förstått att hon kan behöva "pusha" på mig lite ibland för att det ska hända något. eftersom jag är ganska bekväm av mig och brukar välja den enkla vägen så tycker jag att det är skönt med en tjej som är lika envis som jag och som inte ger upp på en gång, även om det kan vara jobbigt just för stunden och jag kanske inte alls vill göra det så brukar jag när vi väl gör det inse att det inte är så farligt iallafall.

det är inte så att jag går runt och skäms över mitt problem, men anledning till att jag inte berättat det för några är för att jag vill att dom ska se mig som den jag är och inte ändra uppfattning eller bete sig annorlunda pga detta. dock har jag svängt lite på den punkten, för när jag berättade för tilda så fick jag förståelse och hon fick förståelse över hur jag fungerar och hur hon ska "hjälpa" mig på bästa sätt.

det var egentligen inte alls vad detta skulle handla om för detta skulle handla om hur jag har förändrat mig dom senaste månaderna. när jag läste "män är från mars, kvinnor är från venus" så lärde jag mig hur kvinnor och män fungerar. inte för att jag är någon boknörd eller brukar ta såna saker på större allvar, så tog jag inte boken på 100 % heller. men jag tog till mig vissa delar. jag blev en bättre man, jag förstår lite bättre vad tjejer vill ha.
jag har aldrig ångrat någonting som jag har gjort. "så länge man lever gör man misstag, jag lär mig på mina och jag gör inte samma misstag två gånger" och så länge man lever kommer man lever kommer man göra misstag, man får bara se till så att det är små misstag och inte stora. "allting händer av en anledning" så säger alltid min morsa och det tror jag med på. för hade inte allting som har hänt mig hänt så hade jag ju inte vart den killen jag är idag. jag hade aldrig träffat tilda.

så tack kanthi och linda, ni två har lärt mig otroligt mycket. utan er hade jag inte vart den killen jag är idag. man blir aldrig perfekt, men jag är en god bit på väg. jag har lärt mig väldigt mycket när jag var tillsammans med linda. tack vare detta har tilda nästan fått en perfekt kille. för efter varje förhållande har jag blivit lite klokare, lite bättre, fått lite mer förståelse och lär mig att ta lite mer hänsyn. det viktigaste jag har lärt mig är att utan KOMMUNIKATION så kommer man inte långt i ett förhållande. det viktigaste av allt är att man kan prata med varandra och att man kan lyssna på varandra. om inte allting hade hänt, hade jag aldrig varit den killen jag är idag och jag hade inte träffat den underbara tjejen jag är ihop med nu. så men denna vetskap går jag in i ett nytt förhållande och jag är bättre än nånsin.

denna gången känns det verkligen som om jag har hittat en kanontjej. hon kan prata för sig, är lika envis som jag (på både gott och ont), har ambitioner i livet, självdistans, humor, lyssnar på mig när jag behöver prata, står upp för sig själv, ger mig komplimanger, är söt, snygg, gullig, mysig och helt underbar att ligga ijämte och bara pussas och kramas med. jag tycker om dig:)
this time it feels right
over and out//Persson

lördag 6 mars 2010

lördag

nu har allt löst sig:) var ute och dansade igår, The playtons? (vann dansbandskampen 2009) tror jag. inte för att jag är någon höjdare på att bugga men lite kan jag:) kom en 50 årig kärring fram till mig och ville dansa, jag sa nej första gången sen kom hon fram igen lite senare,(hon va dygnrak). när vi dansade frågade
hon "dricker du inte ikväll?"
jag "nej jag kör idag"
hon "kör du hem mig ikväll då?"
jag "nej jag ska köra hem en annan tjej"
hon "har du tjej?"
jag "ja det har jag"
sen slutade hon dansa och gick därifrån. hahah man kan ju undra vad hon var ute efter? vaknade skittidigt imorses och när jag öppnade ögonen så kollade tilda på mig. jag tänkte "nej snälla somna om, jag vill sova" (tilda är morgonpigg), men som tur var somnade vi båda om igen:) käkade frukost och så fick tildas syster åka med mig in till borås, en liten trevlig pratstund där i bilen. dock har jag inte hittat tildas strumpa i bilen. den är som bortblås.


på måndag jobbar iag i alingsås och troligtvis tillbringas resten av veckan i trestad (trollhättan, vänersborg och uddevalla). ska köra morsan till landvetter på tisdag kväll för då åker hon och per-anders till thailand och kommer hem sista mars.
tanken är att jag ska bo där då.

saknar sin tilda<3

fredag 5 mars 2010

helg

skulle nog behöva några till bloggar, en för varje person kanske. eftersom det jag hade tänkt skriva nu inte ska läsas av en person så hade det vart bra att ha en blogg till. men men.. fredag och full fart mot helgen.



tisdag 2 mars 2010

glömde skriv att jag fick dra loss bilen med traktorn imorses, den satt fast:S kom ingenstans så jag hämtade traktorn och drog loss den, sen kunde jag åka till jobbet:)


hörde denna på rix morronzoo innan jul

...SÅ HÄR KAN VINTERN I NORRLAND UPPLEVAS AV EN DIT FLYTTAD PERSON !

Kära dagbok!

9:e December
Vi vaknade upp till en underbar matta av kristallvit snö, som täckte
varenda centimeter av landskapet. Vilken fantastisk syn! Finns det något vackrare ställe i hela världen? Att flytta hit var det bästa jag någonsin gjort. Jag skottade för första gången på flera år och kände mig som ung på nytt. Jag skottade både vår uppfart och trottoaren. I eftermiddags kom snöplogen och fyllde trottoaren med snö igen och blockerade uppfarten, så jag fick ta en vända till med snöskyffeln. Vilket underbart liv.

12:e December
Solen har smält all vår fina snö. Vilken besvikelse. Min granne säger att
jag inte ska oroa mig, vi kommer absolut att få en vit jul. Ingen snö på
julen skulle ju vara förskräckligt! Harry säger att i slutet på vintern
kommer vi att ha så mycket snö att jag aldrig vill se snö igen. Jag tror
inte att det är möjligt. Harry är en trevlig människa. Jag är glad att han
är vår granne.

14:e December
Snö, underbara snö! Det kom 20 cm i natt. Temperaturen hade sjunkit till -20. Kylan får allting att gnistra. Vinden gjorde mig lite kall, men jag
värmde upp mig med att skotta uppfarten och trottoarerna. Detta är livet! Snöplogen kom tillbaka i eftermiddags och begravde allt i snö igen. Jag insåg inte att jag skulle behöva skotta så här mycket, men jag kommer verkligen i form på det här viset.

15:e December
50 cm till. Sålde min van och köpte en fyrhjulsdriven bil i stället.
Köpte vinterdäck till frugans bil och två extra snöskyfflar. Frugan vill
skaffa en vedspis utifall elektriciteten skulle sluta fungera men jag
tycker det verkar löjligt. Vi bor ju faktiskt inte i Alaska.

16:e December
Snöstorm i morse. Föll omkull på isen på uppfarten när jag saltade. Ont som fan. Frugan skrattade i en timme...Roligt...

17:e December
Fortfarande långt under noll grader. Vägarna är för isiga för att man ska kunna ta sig någonstans.. Det var strömavbrott i fem timmar. Inget att göra utom att stirra på frugan och försöka att inte irritera henne. Vi skulle nog ha köpt en vedspis, men det erkänner jag inte för henne. Jag hatar när hon har rätt. Jag kan inte fatta att jag fryser ihjäl i mitt eget vardagsrum.

20:e December
Elektriciteten är tillbaka igen, men det kom 35 cm till av den där vita
skiten i natt. Mer snöskottning. Det tog hela dagen. Snöplogen kom två
gånger idag. Försökte hitta en grannunge som kunde skotta, men dom var upptagna med att spela hockey sa dom. Jag tror dom ljuger. Ringde till den enda järnaffären i trakten för att fråga efter en snöslunga, men dom var slut. Dom får kanske hem fler i mars. Jag tror dom ljuger. Harry säger att jag måste skotta annars kommer kommunen att göra det och sedan skicka mig en räkning på jobbet. Jag tror Harry ljuger också!

22:a December
Harry hade rätt om att det blir en vit jul. Det föll 32 cm till av vit
jävla snö inatt och det är så inihelvete kallt att det antagligen inte
kommer att smälta förrän i Augusti! Det tog mig 45 minuter att klä på mig och gå ut och skotta i morse, sedan blev jag pissnödig. När jag klätt av mig, pissat och klätt på mig igen så var jag för trött för att skotta.
Försökte hyra Harry att ta hand om snöröjningen resten av vintern eftersom han ju har en plog på sin lastbil, men han säger att han inte har tid. Jag tror att den jävla skitstöveln ljuger!!

23:e December
Bara 5 cm snö idag. Det är nollgradigt nu. Frugan ville att jag skulle
juldekorera huset i morse. Är hon helt jävla slut eller? Varför sa hon inte det för en månad sen? Hon säger att hon gjorde det men jag tror fan kärringjäveln ljuger!

24:e December
15 cm. Snön har blivit så jävla hårt packad av snöplogen att jag bröt av
skyffeljäveln. Tror jag fick en hjärtattack också. Om jag får tag på han
som kör plogbilen så ska jag fanimej ta tag i pungen på han och dra han
genom snön! Jag vet att det jävla psykot gömmer sig runt hörnet och väntar på att jag skottat färdigt, sen kommer han i 100 knyck och plogar igen allt.. Tanten ville att vi skulle sjunga julsånger medans vi öppnade julklapparna men jag var för upptagen med att spana efter plogbilen..

25:e December
God jul. 50 cm till av förbannad jävla snö!!. Blev insnöad. Tanken på att
skotta får mitt blod att koka. Gud vad jag hatar SNÖ!!!
Plogbilsföraren stannade till idag och frågade hur läget va, jag slog till
den jäveln i huvet med skyffeln...

26:e December
Fortfarande insnöad. Vad fan skulle jag flytta hit för, jävla håla!!
Och allt var HENNES idé.. Hon går mig på nerverna...

28:e December
Fortfarande insnöad. Satmaran gör mig galen.

29:e December
25 cm till. Harry säger att jag måste skotta taket annars kan det rasa in. Jävla dumskalle, tror han att jag är helt sänkt eller??

30:e December
Taket rasade in. Plogföraren har stämt mig på 1 miljon för att jag slog
honom i huvet och kärringen har åkt till sin mamma...

31:a December
Eldade upp hela jävla hushelvetet.. Ingen mer snöskottning här!!

8:e Januari
Jag mår så bra. Jag älskar dom här små pillren dom ger mig men varför är jag fastbunden i sängen?




på plats i halmstad

scandic hotell i helsingborg får 4/5 i betyg, eurostop (choice hotels scandinavia?) får 2/5 i betyg.
scandic hotell: 2 riktigt bekväma fotöljer till skrivbordet, 2 st 90cm sängar, hyffsat stort rum och bra badrum.
eurostop: hyffsat stort rum, dubbelsäng på 160cm, litet skrivbord och en stol som man får ont i arslet av redan när man ser den. det finns bara ETT!!! elutag som är ledigt. en till tvn och en till nån lampa, hur har dom tänkt där? man har ju laddare till dator och mobilen, överviktiga personer skulle inte ens kunna använda badrummet, trotts att jag är liten och smidig får jag knappt plats där inne. blir nog till att sätta sig med datorn i sängen istället.

så här i efterhand kunde man ju lika gärna sovit hemma, vi ska vara i falkenberg/ullared området och jobba, tar ju bara 1,5 timme ner och jag sitter och funderar på om man ska åka hem imorgon igen.

vädret är fint iaf. strålande sol men det blåser riktigt kallt, hade det inte blåst hade man kunnat gå i t-shirt. trotts att det är vinter finns det riktigt snygga brudar i falkenberg, såg säkert 10 st när jag åkte där. men det är klart dom håller ju inte samma klass som tjejerna i fivlered;)
that was it


måndag 1 mars 2010

ny vecka, nya mål, GPS.en inställd mot halmstad

ny vecka, men vad är målet denna veckan? det får bli att överleva trafiken i snökaoset. har tydligen hänt många olyckor idag och många bussar/tåg som är instälda. imorgon åker jag och en kollege till halmstad/falkenberg och jobbar. på tal om det, förra veckan sa dom att vi skulle till halmstad och hjälpa till, idag på förmiddagen skulle vi vara i borås och jobba för det var mycket här, nu på eftermiddagen ringde nån chef från gbg och sa att jag skulle jobba där imorgon, då ringde jag linkan och frågade hur bokstavligt "vart fan ska jag åka? jag har fått 3 olika besked under dagen" och sa att chefen från halmstad har lagt ut jobb och bokat hotell åt mig och då sa han att jag skulle åka dit. så nu är det äntligen klart. lär ju inte bli så mycket jobbat ändå. åker ner imorgon under förmiddagen och det lär ju ta några timmar i detta vädret och så ska jag vara i borås kl 12 på fredag igen. nog om det.
tydligen har tilda och hennes morsa bestämmt att jag ska spackla och måla hennes nya rum. men när jag ska få tid till det undrar jag:P det e ju rätt fullt upp nu, borta på veckorna, det är mycket som ska hinnas med på helgerna, varannan helg är det fatima och den andra är det tilda som gäller. polarna får man ha telefonkontakt med, jag antar att dom överlever några veckor:) träffade ju ivan och jennifer igår, vi var i knalleland.
imorgon åker jag mot falkenberg, jobbar där under dagen och sen hotellet i halmstad, ska fråga elin om vi inte kan ta en fika. det var ju längesen vi sågs. onsdag-torsdag jobbar jag nånstans där nere. på fredag ska jag vara på kontoret i borås och kallibrera mina instrument och på kvällen ska jag hämta fatima. fredag och lördag är tilda och firar kompisar som fyller år och ska till tidaholm och dansa. no time for me then=/

det är lite jobbigt när man inte vet om man är hemma eller borta på veckorna, det blir svårt att planera något. som nästa vecka borde jag vara hemma eftersom relacom inte har några jobb neråt i landet längre, men man kan ju lika gärna få åka till värmland eller något annat dumt, trollhättan går bra för då kan jag sova hemma och skövde för då kan jag sova hos tilda. men längre än så vill jag inte åka. och på tisdag nästa vecka måste jag vara hemma för då åker morsan till thailand och jag har hennes lägenhet i 3,5 vecka:D

nej nu blev det för mycket..
saknar dig tilda<3
over and out//persson