då var det bara några timmar kvar tills vi åker:) matilda kommer hit när som hellst nu. kanske är dags att jag packar? nee tror jag väntar lite med det. imorgon kl 7 åker vi härifrån och kl 09.25 går flyget mot värmen:)
undra hur en vecka komma gå tillsammans? älska eller hata thats the question
lördag 30 januari 2010
fredag 29 januari 2010
helg
då var det helg. dagen började bra min personliga väckarklocka ringde väckte mig 07.15:) mysigt, sen åkte jag till jobbet. chefen bjöd mig på frukost för att jag skulle åka till hindås och härryda och jobba. efter jobbet tränade jag, duschade, hämtade ivan och fatima, körde hem ivan och sen hem till mig. håller på att packa ner lite saker nu och snart blir det middag.
imorgon ska jag packa allting, duscha, ta en sväng förbi morsan, köra hem fatima, kanske åka till ivan och sen kommer matilda på kvällen.
imorgon ska jag packa allting, duscha, ta en sväng förbi morsan, köra hem fatima, kanske åka till ivan och sen kommer matilda på kvällen.
torsdag 28 januari 2010
wtf is going on
idag har jag jobbat hela dagen, efter jobbet träffade jag maja, tog mig en semla på fiket innan jag körde henne till sin kompis och jag åkte hem. pratade med matilda på vägen hem. nu blir det käk, chill och sen sängen.
onsdag 27 januari 2010
bonneland
strömmen gick förut. den var borta i 30 min så jag ringde och felanmälde, det var ingen som hade gjort det. 5 min senare hoppade det igång igen:)
hade stora funderingar på att ta mitt pick och pack och åkta till morsan:D men det löste ju sig:)
hade stora funderingar på att ta mitt pick och pack och åkta till morsan:D men det löste ju sig:)
kom/kom inte
hade tänkt åka till tilda idag,, skickade ett sms och frågade om det gick bra. men sen kollade jag ut och såg att det var världens snöstorm ute:S inte kul att åka till henne på småvägarna då. det tyckte hon med som tur va.
så va fan ska man göra ikväll? träna, duscha, käka, cs, film, något sånt iaf. nu är det knappt 4 dagar kvar tills vi åker. man undrar ju hur den veckan kommer att sluta. bra eller dåligt? svaret får vi om 2 veckor typ.
over and out//Persson
så va fan ska man göra ikväll? träna, duscha, käka, cs, film, något sånt iaf. nu är det knappt 4 dagar kvar tills vi åker. man undrar ju hur den veckan kommer att sluta. bra eller dåligt? svaret får vi om 2 veckor typ.
over and out//Persson
måndag 25 januari 2010
mycket snö och dålig bil
körde fast i fredags utan för en staion, idag körde jag fast på en snövall och sen körde jag ner i ett dike, jag var 30-40 cm ifrån att välta bilen ner i en bäck:S bonnen hade plogat typ 30 cm utanför vägen, så när jag trodde att jag körde mitt på vägen så körde jag precis vid vägkanten och helt plötsligt körde jag ner i diken, det var så halt på plasten att jag gled en bra bit innan jag fick stopp precis före bäcken. sen kom en bärgare och drog upp mig. sen åkte jag till kiropraktorn och knäckte ryggen och nacken. sen telefonmöte som jag lyssnade på vägen hem. väl hemma så ställde jag ut alla flyttlådor i ladugården sen tvättade jag och sorterade alla mina papper och nu blir det lite träning.
söndag 24 januari 2010
nu är snart helgen över
började i torsdags med att jag fick ta med min hund eftersom linda inte ville ha kvar henne.. hon skulle ha 3k i månaden för att hon tog hand om henne. glöm det sa jag och tog hunden och gick. vovven var hos morsan på fredagen när jag jobbade, så åkte jag hem och duschade och hämtade vovven och åkte till tilda. tilda har ju en labbe som är 3 år snart så att det var full fart på dom 2 hela kvällen. jag och tilda åkte till nån som fyllde 20 och sen parmiddag.
lördagen åkte vi först till uhamn sen jkpg och träffade johanna, käkade pizza och gick på A6. sen hem till tilda och "vila" lite. tror inte riktigt tilda vet vad det betyder för jag fick iaf inte sova:D. på kvällen sen var det yterligare en som fyllde 20. fest där också och fulla blev vi. vaknade upp idag lite smått bakis, så vi låg i sängen fram till kl 12:)
idag hände det inte mycket. mest myspys i sängen sen käkade jag lite och nu är jag hemma. ska ta och duscha, käka och chilla resten av kvällen.
på tisdag kanske tilda kommer hit:) och idag är det bara 6,5 dagar kvar tills vi åker:D
lördagen åkte vi först till uhamn sen jkpg och träffade johanna, käkade pizza och gick på A6. sen hem till tilda och "vila" lite. tror inte riktigt tilda vet vad det betyder för jag fick iaf inte sova:D. på kvällen sen var det yterligare en som fyllde 20. fest där också och fulla blev vi. vaknade upp idag lite smått bakis, så vi låg i sängen fram till kl 12:)
idag hände det inte mycket. mest myspys i sängen sen käkade jag lite och nu är jag hemma. ska ta och duscha, käka och chilla resten av kvällen.
på tisdag kanske tilda kommer hit:) och idag är det bara 6,5 dagar kvar tills vi åker:D
tisdag 19 januari 2010
ush vad jag är nyttig
ingen skräpmat på flera dagar. idag blev det en bagget med kycklingrör och (håll i er nu) grovt bröd. sen tills kvällsmat potatismos, falukorv och det som blev över från spice and rice igår. blev en rätt go blandning faktiskt:P sen efter maten körde jag lite armhävningar och situps och med hanteln. ska köra stenhårt nu varannan dag.
träffar inte matilda förens på lördag=/ det är långt dit. nån som vet vad som händer på fredag eller torsdag natt? fest kanske?:)
träffar inte matilda förens på lördag=/ det är långt dit. nån som vet vad som händer på fredag eller torsdag natt? fest kanske?:)
måndag 18 januari 2010
måndag
har hunnit med mycket idag. jag var på stationen och fixade ett jobb kl 8, satt och fikade sen kl 9 till polisen och fixade pass, efter det ett jobb, sen upp till chefen och sa att jag skulle vara ledig, sen ett jobb till, käkade lunch, klippte mig, fixade 3 jobb på eftermiddagen och sen träffade jag en kompis på shell i stan, tjötade en stund och så åkte jag hem.
väl hemma skulle jag få igång vedspisen, det gick inget vidare, fick ta ut all aska först, sen blöt ved var inget vidare att tända med. men efter 30 min så fick jag eld:) pratade med farsan en stund och nu sitter jag här.. vad händer ikväll? kanske ska kolla på nya wallander filmen. den kom visst ut idag på nätet. men den släpps inte förens på onsdag:D sen kom tv serien 24 ut idag också. bara simpsons, american dad och family guy som fattas.
väl hemma skulle jag få igång vedspisen, det gick inget vidare, fick ta ut all aska först, sen blöt ved var inget vidare att tända med. men efter 30 min så fick jag eld:) pratade med farsan en stund och nu sitter jag här.. vad händer ikväll? kanske ska kolla på nya wallander filmen. den kom visst ut idag på nätet. men den släpps inte förens på onsdag:D sen kom tv serien 24 ut idag också. bara simpsons, american dad och family guy som fattas.
lördag 16 januari 2010
kompisar
suttit och funderat på vad som räknas som kompis och inte. eller kompis och flickvänner rättare sagt. en kompis är en som accepterar mina flickvänner oavsett vem jag är ihop med. skulle nån av mina kompisar säga att jag vill inte umgås med din flickvän så skulle jag säga, fine men då behöver du inte umgås med mig heller. sen är det inte så att mina kompisar och den jag är ihop med behöver älska varandra. men man ska kunna umgås dom få gånger man hittar på saker tillsammans. en bra kompis ställer alltid upp oavsett vem man är tillsammans med. jag vet att mina kompisar inte gillat alla mina flickvänner men dom har fortfarande kunnat umgåtts för de.
jag skulle aldrig välja bort mina kompisar för en tjej, men jag skulle välja bort mina kompisar om dom vägrade umgås med den tjejen jag är ihop med.
som tur är har jag inte några sånna kompisar(vad jag har märkt än iaf) så jag slipper oroa mig över sånt:)
vet inte riktgit om ni fattade något av det här:P men men
jag skulle aldrig välja bort mina kompisar för en tjej, men jag skulle välja bort mina kompisar om dom vägrade umgås med den tjejen jag är ihop med.
som tur är har jag inte några sånna kompisar(vad jag har märkt än iaf) så jag slipper oroa mig över sånt:)
vet inte riktgit om ni fattade något av det här:P men men
lördag
15 dagar kvar:) tur att alla mina saommarsaker fortfarande inte är nerpackade. bara att packa ner allting i resväskan och dra:D dags att göra en lista:
solglasögon
pass
visakort
badshorts
shorts
byxor
t-shirt
hoodtröja
kallsonger
strumpor
flipflopps
skor
solskyndsfaktor
vax
tandborste
kudde(funderar på det), (om det får plats)
deo
cash
biljetterna
kameran
btw,, nåste fixa nytt pass på måndag, mitt går ut nu 12 feb, och sen måste jag klippa mig innan jag åker.
update
parfym
tandkräm
jacka
handduk
solglasögon
pass
visakort
badshorts
shorts
byxor
t-shirt
hoodtröja
kallsonger
strumpor
flipflopps
skor
solskyndsfaktor
vax
tandborste
kudde(funderar på det), (om det får plats)
deo
cash
biljetterna
kameran
btw,, nåste fixa nytt pass på måndag, mitt går ut nu 12 feb, och sen måste jag klippa mig innan jag åker.
update
parfym
tandkräm
jacka
handduk
fredag 15 januari 2010
a little bit of me
Ögonfärg: blåa
Hårfärg: mörkblond
Längd: 178
Höger/Vänsterhänt: vänster
Vad har du för stjärntecken?: jungfru
Vilken skostorlek har du?: 40-42
Vad har du för favoritfärg?: blå eller röd
Har du någon ovana?: massor
Dricker du helst öl eller cider?: spelar ingen roll
Dricker du helst rött eller vitt vin?: inget
Det första du tänker på när du vaknar?: jag vill somna om
När går du och lägger dig?: 11-01
Bästa minne?: finns många
Vad gillar du för mat?: snabbmat
Tror du på liv efter döden?: någon finns det väl
Tittar du på sport?: hockey och fotboll
Vilket är ditt favoritdjur?: hund och katt
Vilken är din favoritglass?: mjukglass
Vad har du för favoritgodis?: marabou choklad
Vad har du för favoritaffär?: internet shopping
Är du tatuerad?: ja
Favoritårstid?: Sommar
Tränar du ofta?: ska börja nu igen
Vad använder du för parfym?: axe
Hårfärg: mörkblond
Längd: 178
Höger/Vänsterhänt: vänster
Vad har du för stjärntecken?: jungfru
Vilken skostorlek har du?: 40-42
Vad har du för favoritfärg?: blå eller röd
Har du någon ovana?: massor
Dricker du helst öl eller cider?: spelar ingen roll
Dricker du helst rött eller vitt vin?: inget
Det första du tänker på när du vaknar?: jag vill somna om
När går du och lägger dig?: 11-01
Bästa minne?: finns många
Vad gillar du för mat?: snabbmat
Tror du på liv efter döden?: någon finns det väl
Tittar du på sport?: hockey och fotboll
Vilket är ditt favoritdjur?: hund och katt
Vilken är din favoritglass?: mjukglass
Vad har du för favoritgodis?: marabou choklad
Vad har du för favoritaffär?: internet shopping
Är du tatuerad?: ja
Favoritårstid?: Sommar
Tränar du ofta?: ska börja nu igen
Vad använder du för parfym?: axe
call me caryz
31 januari åker jag och matilda till teneriffa och 22 grader sol och bad:) impulsiv säger vissa att jag är.. så kanske det är, men vill jag ha något så tar jag de:) så om 16 dagar åker vi till ett 4-stjärning hotell.
torsdag 14 januari 2010
torsdag
idag ligger jag hemma och är sjuk. matilda kom i tisdags vid 8 på kvällen. vi var och handlade och köpte pizza. sen kollade vi på nån film. igår kollade vi på en lägenhet halv 9, men den var inte så fräch så den ska jag inte ha. sen lagade jag spaggeti och köttfärssås innan vi flyttade mina saker från morsan till farsan och packade upp alla sakerna här. på kvällen åkte vi med farsan för att starta min bil(startkablar) så åkte vi till knalleland, givetvis startar inte bilen då heller så då fick jag ringa maja som bor precis ijämte så hon hjälte oss<3. efter det åkte vi till ivan och ner till deras lokal, satt och tjötade lite skit. det roligaste är att när vi skulle åka från ivan så startade bilen:D och imorses startade den också utan problem:). idag nästan bara tagit det lugnt;) tog en go dusch och bara chillat.
söndag 10 januari 2010
6 månader sen jag bloggade sist?
dags att börja igen kanske:D nu när det väl händer lite saker i livet.
Onsdag: åkte till falköping och träffade tilda. satt i bilen i 3,5 timme och bara pratade. åkte hem. jobbade torsdag-fredag
Fredag: kom hem från jobbet tillsammans med ivan. vi spelade lite dota och jag duschade. sen körde jag honom till hans tjej i borgstena innan jag åkte in till stan för att köra maja till hennes jobb och till nån fest på sjöbo. sen hämtade jag tilda i dalsjöfors. vi åkte till Oliven och käkade. jag tog pepparstekt oxfile och tilda tog fläskfile med något, till efträtt blev det champagne glass med jordgubbar:)
sen gick vi till harrys och träffade tildas syster och mina tjejkompisar. träffade en gamal polares storasyster:D hon tyckte det var lite pinsamt att jag skulle köra hem henne. så mycket som jag dansade den kvällen har jag nog aldrig dansat förut.
Lördag: hämtade tilda i dalsjöfors, sen åkte vi hem till henne, träffade henne föräldrar innan vi åkte till falköping för att discobowla. jag kom sist, riktigt dålig var jag.. men men jag är bättre på annat:) sen sov jag hos henne och vaknade riktigt mysigt idag<3.
Onsdag: åkte till falköping och träffade tilda. satt i bilen i 3,5 timme och bara pratade. åkte hem. jobbade torsdag-fredag
Fredag: kom hem från jobbet tillsammans med ivan. vi spelade lite dota och jag duschade. sen körde jag honom till hans tjej i borgstena innan jag åkte in till stan för att köra maja till hennes jobb och till nån fest på sjöbo. sen hämtade jag tilda i dalsjöfors. vi åkte till Oliven och käkade. jag tog pepparstekt oxfile och tilda tog fläskfile med något, till efträtt blev det champagne glass med jordgubbar:)
sen gick vi till harrys och träffade tildas syster och mina tjejkompisar. träffade en gamal polares storasyster:D hon tyckte det var lite pinsamt att jag skulle köra hem henne. så mycket som jag dansade den kvällen har jag nog aldrig dansat förut.
Lördag: hämtade tilda i dalsjöfors, sen åkte vi hem till henne, träffade henne föräldrar innan vi åkte till falköping för att discobowla. jag kom sist, riktigt dålig var jag.. men men jag är bättre på annat:) sen sov jag hos henne och vaknade riktigt mysigt idag<3.
tisdag 5 januari 2010
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)