lördag 27 april 2013
Kärleken övervinner allt
Att förlora någon man älskar är det värsta som finns. Den personen som är ens allt, Man längtar tills man får krypa ner i sängen tillsammans och somna i varandras armar. Man vaknar upp tillsammans. Får en hejdå puss och när man kommer hem från jobbet får man en hej puss. Någon som alltid finns där när man behöver prata. Någon som alltid ställer upp när det behövs. Den personen som är det finaste som finns. Den personen som retar en till vansinne men som man ändå älskar över allt annat.
Vad gör man när allt detta försvinner? När det blir helt tomt i hjärtat och det blir en stor klump i magen.
Finns det en liten chans så är den värd att ta. Vad har man att förlora på att försöka? Det enda man förlorar är några veckor av en liv. Är det inte värt några veckor? Antingen går det åt helvete eller så blir det helt underbart. Går det åt helvete då så har man i alla fall försökt. Vad är det som säger att det inte blir helt underbart och ännu bättre än innan. Jag har insett att det inte bara är att glida med kärleken, man måste jobba för den också. Man måste underhålla kärleken hela tiden.
Ingen här i världen är perfekt. Definitivt inte jag. Men jag älskar henne mer än nån annan nånsin kan. I slutändan är det det enda som räknas.
Jag vet att du har känslor kvar för mig. Jag vet att du fortfarand älskar mig. Nånstans långt inne i ditt hjärta så finns fortfarande jag. Jag vet att du är rädd för att bli sårad om du släpper fram dom känslorna. Jag vet att du är rädd att allting kommer bli som det var. Men jag lovar att jag kommer aldrig att såra dig. Jag kommer alltid att visa hur mycket du betyder för mig. Jag kommer alltid att lyssna på vad du har att säga. Jag kommer alltid att hjälpa dig om du behöver hjälp. Jag kommer alltid att finnas där för dig. Jag kommer alltid att älska dig av hela mitt hjärta.
Jag kommer ihåg den där känslan jag fick i kroppen när vi satt på Resturangen på Teneriffa. Den känslan jag fick när jag tittade dig i ögonen och höll din hand och kände hur kärleken bubblade inom mig. När jag tittar i dina ögon nu känner jag fortfarande hur det bubblar av kärlek inom mig.
Allt jag vill är att du ger oss en chans. Att du vågar öppna ditt hjärta och släppa fram känslorna. Att du öppnar ditt hjärta och tar emot min kärlek till dig. Att du ger oss chansen att bli lyckligare än någonsin. Att du tror på oss och tror på kärleken. Tror på Våran kärlek som en gång var så stark.
Allt jag vill är att du tror på oss.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)